Partner serwisu
Intermodal i logistyka

BCT ze spadkiem przeładunków w I kwartale 2016

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
20-04-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl/ InfoMare.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
BCT ze spadkiem przeładunków w I kwartale 2016
fot. Port Gdynia
Bałtycki Terminal Kontenerowy z problemami boryka się już od jakiegoś czasu. Jego największym problemem okazuje się sąsiadujący DCT Gdańsk. Największy z trójmiejskich terminali rozwija się w bardzo szybkim tempie. W tej sytuacji gdyński BCT pozostaje w tyle. W pierwszym kwartale br. zanotował 26% spadek przeładunków w porównaniu z pierwszym kwartałem roku ubiegłego.

– W pierwszym kwartale 2016 roku w BCT największy spadek nastąpił w imporcie kontenerów pełnych, co może być postrzegane jako bezpośredni skutek zmian w dotychczasowych kierunkach dystrybucji kontenerów w portach Trójmiasta – skomentował na łamach portalu „InfoMare.pl” Michał Kużajczyk, kierownik ds. marketingu BCT.

To głównie czynniki zewnętrzne wpływają na słabą sytuację gdyńskiego terminalu. Podstawowym problemem jest konkurencja z sąsiedniego Gdańska. – Niestety, BCT dość poważnie ucierpiał wskutek działania aliansu 2M, w ramach którego nasz główny klient MSC przekierował część swoich kontenerów na duże statki pływające do Gdańska. Bardzo bolesne dla BCT okazały się również działania armatorów skupionych w aliansie G6. Większość kontenerów mniejszych armatorów, takich jak np. OOCL czy APL - naszych dotychczasowych klientów wylądowała na statkach oceanicznych, których ze względu na ograniczenia nawigacyjne port w Gdyni nie jest w stanie przyjąć – komentuje Michał Kużajczyk.

Poza niewystarczającą infrastrukturą pozostają jeszcze problemy geopolityczne, które dotykają wszystkich portów i terminali. – Dodając do tego spowolnienie gospodarki chińskiej i dość odległe w czasie, a niezbędne natychmiast inwestycje strukturalne w porcie w Gdyni możemy się, niestety, spodziewać utrzymania takiego poziomu przeładunków w kolejnych kwartałach – mówił przedstawiciel BCT.

O problemach gdyńskich terminali pisaliśmy już wcześniej. Możecie o tym przeczytać pod tymi linkami:
Kontenery uciekają z Gdyni
Czy DCT „pożre” inne terminale kontenerowe?

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Mikołaj Kobryński 28 kwietnia 2023

Baltic Hub utrzymał wynik powyżej 2 mln TEU

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

inf. pras. 14 kwietnia 2022

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Mikołaj Kobryński 28 kwietnia 2023

Baltic Hub utrzymał wynik powyżej 2 mln TEU

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

inf. pras. 14 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5